Elproblem.

Igårkväll hände det massor här hemma. Skulle tända en lampa i sovrummet och möttes då av en stor small. Jag vet inte om jag fick en stöt eller om det lät så högt att jag ryckte tillbaka så hårt att det kändes som en stöt. I alla fall. Elen slutade funka i hela sovrummet. Kollade på vårt elskåp, en plupp hade åkt ner, så vi flyttade upp den och förväntade oss att problemet var fixat. Men icke. Försökte fixa och greja, inget funkade. Plingade på hos grannen, han kom in och försökte hjälpa. Under denna tiden höll jag på att laga middag, och märkte att spisen hade ballat ur totalt! Vred man på en platta, sattes ugnen på istället, osv. Det var inget som stämde längre. Efter några telefonsamtal med Lukas pappa ringde vi hyresvärden. Han hjälpte Lukas kolla upp felet via telefonen. Det var nåt fel i elskåpet ute i korridoren. Fick gå till affären och köpa en ny propp. Och sedan var felet löst! Efter några timmars oro och framför allt frustration.

Nu har solbrännan från igår lagt sig en aning. Ska alldeles strax ge mig på det igen. Ska bara komma ihåg att smörja in mig idag från början så att jag inte ser ut som en kräfta ikväll.

Ps. Grannen har hängt tvätt på tork i trädgården.....Betyder detta att tvättmaskinen is back on track?

Kommentarer
Postat av: martina

Hahaha, det där hände oss med en gång. Fast jag va i stenungsund o kolla på scotts och J va hemma själv o skulle njuta av en f-fri kväll med öl o tvspel. "Stackarn!" haha... men det löste sig det med, efter drygt en timma.

2009-04-24 @ 12:55:28
URL: http://bengtssonm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0