Inga strumpor kvar

Idag skulle jag ha en tvättdag. Bort med all tvätt som legat allt för länge och väntat. Tänkte börja igår kväll så att det skulle gå lite snabbare idag. Spred ut all tvätt över golvet och sorterade. Det blev sex-sju tvättar.

När första tvätten igår kväll skulle vara klar märkte jag att vissa grejer inte ens var blöta. Min morgonrock däremot var dyblöt, den vägde 5 ton av allt vatten. Dålig tvättare som jag är trodde det var mitt fel, hade jag lagt för mycket i maskinen? Körde den en gång till, tog ut lite lakan ur maskinen. Nu borde det funka, trodde jag. Samma grej igen. Morgonrocken fortfarande dyblöt, vissa handdukar var snustorra. Jag och Lukas tänkte att om vi kör en liten tvätt med strumpor och underkläder borde det ju funka. Inte denna gången heller. Allt som låg i botten var pisseblött, resten var torrt.

Nu är min tänkta tvättdag här och jag vet inte vad som är felet. Är tvättmaskinen sönder, eller var det bara jag som tog ett dåligt tvättprogram? Det har ju alltid funkat innan så det skulle ju vara konstigt om det helt plötsligt var fel program. Det värsta är att jag är i STORT behov av att tvätta! Jag har inga strumpor kvar! Såhär går det när man väntar i sista sekund.
Jag som skulle storstäda och tvätta och va aaasduktig idag. Hela min motivation är ju som bortblåst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0