Unga mammor

Lukas kom precis hem och gick igen. Han skulle springa till affären och handla götta till ikväll. Vi ska nämligen fira att han fick förlängt på jobbet. Så nu behöver vi inte bekymra oss för ekonomin på ett bra tag igen! Thank you thorn!

Grejen är att godisintaget var så brutalt stort under påsken, så att det har sabbat mitt nya godisfria liv! Jag har vart så godissugen den senaste tiden. Eller framför allt läsk. Men i helgen hände nåt konstigt. Jag fick ont i halsen när jag drack läsk., så jag kunde knappt dricka det Detta är ju hemskt. Har det inte gått bort nu så kommer jag börja gråta. Läsk är ju det bästa. Jag skulle byta bort godis mot läsk. Tänk om det är nåt bestående....då vet jag inte vad jag tar mig till. Men det återstår att se.

Annars på menyn ikväll står pannkakor. Igår blev det torsk och spenat. Riktigt riktigt gott.

Annars idag har jag vart på stan och njutit av det fina vädret. Vi gjorde observationer till vårat lilla grupparbete. Emelie, som är 20 år fick låna Catrines barn, som är fem och tre år, och gå runt med dom på stan och låtsas att de var hennes. Detta för att vi skulle se folks reaktioner, eller om folk ens reagerade på unga mammor. Det gjorde de kan jag säga. Jag var lite orolig innan att vi inte skulle få några reaktioner men det var förvånadsvärt många som slängde en extra blick eller två. Kändes bra. Då kanske vi inte var helt ute och cyklade med våra teorier.

Kommentarer
Postat av: martina

Är det inte så att medelåldern för förstföderskor ligger runt 30 år nu för tiden, och typ 32 i storstäder? Lustigt hur det kan ändras så, Js mamma va ju exempelvis 19 när hon fick sitt första barn vilket inte var ovanligt. En skillnad på lite drygt 10-13 år på bara 25 år.



Malin, du vet väll att man typ kan göra rent rostiga ytor med coca cola. Inte konstigt du har ont i halsen ;)



Hittade ett dagis kort idag, tror bestämt att jag o din syster gick i samma lekis-grupp! Reflekterade även över en BPW-medlems bror, vilket min käre far bekräftade att det var. Världen (läs: Varberg) är liten...



Puss o kram

2009-04-16 @ 00:05:06
URL: http://bengtssonm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0