Flygrädd. Yes sir.

Planen var ju att direkt när jag kom hem från jobbet skulle jag sätta mig ner och plugga i några timmar. Kanske med ett glas vin för att göra det hela lite roligare. Det som hänt sedan jag kom hem är :
1. Gick o satte på datorn
2. Fastnade där.
Jag hittade en otroligt intressant sida för flygrädda! Som de flesta som känner mig vet, är jag liiite, bara lite, flygrädd. Jag är så rädd att jag har överfört min rädla till folk som flyger med mig. I timmar sitter jag och krampaktigt kramar mitt resesällskaps hand och det tar nån timme innan jag ens vågar yttra ett ord. Så denna sidan var ju som skriven som till mig! Jag kan dock inte säga att det hjälpte mig nånting, men det var väldigt intressant att läsa. Stod bland annat om vad som händer under turbulens och om flygplanet kan störta av det (jag visste ju redan att det inte kan det, men det hjälper ändå lite att höra det flera gånger) Bland annat fanns det en sida där man själv kunde skriva in sina tips om hur man kunde hantera det hela bättre.... Jag har tyvärr inga sådana. Det enda jag ville skriva var "Drick en öl före påstigning, utnyttja sedan den fria alkoholen på planet och sluta sedan inte förrän du går av." Jag tror inte det hade bivit publicerat dock! Det enda de gjorde var att avråda från alkohol, Det håller jag inte riktigt med om. De påstod tex att man blir orolig av alkohol och får högre puls. Jag skulle mer säga att i luften (bara i luften? ) får den mig att känna mig oövervinnlig. Jag blir i alla fall så lugn jag möjligt kan bli som flygrädd.
Är du själv flygrädd tycker jag däremot att det var en kanon sida med massa fakta och tips! Kolla in den här.
Förresten! Martina, lycka till på din första flygning om några veckor! ;) Ursäkta om detta kom opassande!

Men en sån här kväll är det i varje fall tur att man inte har några tv kanaler. Då har jag inte så mycket till val än att sätta mig att plugga nu. T-test, Z-test och Chitvåtest, Here I come!

PS. jag kan tillägna detta inlägget till alla dom som stått ut med mig på flygresorna. Ett extra stort eloge till Ingela som orkade med långflygningarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0