Vad ska man ta sig till?

Då var det dags att snart bestämma sig för vad man ska syssla med till hösten.. Är ju först och främst intresserad av Psykologi men då detta inte går att läsa förrän till våren så har jag sökt Sociologi2 (platsgaranti...bara för att vara säker) Men två av mina klasskompisar tipsade mig idag om en utbildning på 15hp som de ska söka till. Existentiell Psykologi heter det och verkar vara jätteintressant. Är på distans så tänkte att det kan man ju i alla fall testa och se ifall man orkar med utöver Sociologin.. Men nu under kvällen kom jag på att det hade ju faktiskt vart skoj att läsa nån mer kurs i psykologi också, på 15hp, paralellt med den existentiella psykologin...(om man kommer in såklart. ) istället för att läsa Sociologi som jag vid närmare eftertanke inte tyckte verkade vara så överdrivet intressant. Hittade en, klinisk psykologi men den var tyvärr bara på våren så det var ju uteslutet....
Nu sitter jag o letar som en tok på internet på andra universitet om det kanske finns nån annan distanskurs där. Men då är frågan, hur skoj är det att bara läsa distans? Man missar ju hela den sociala biten. Det är ju i och för sig bara i ett halvår för till våren sedan ska jag ju förhoppningsvis läsa Psykologi2....

Det är lite jobbigt när man inte går ett riktigt program, för att man måste ta sådana hära beslut alldeles själv, men samtidigt är det ju kul för det finns så himla mycket roligt att välja mellan. Kanske dags att ta ett snack med min studievägledare nu??

Vad tycker ni?? Tror ni det blir tråkigt att bara läsa distans eller? som sagt...bara ett halvår, men ändå.
Det postitiva med det skulle ju i sådana fall vara att jag kan spendera lite mer tid i Varberg med mina nära o kära där.
Tips och råd är hjärtligt välkomna.

Nu måste jag nog nästan gå och lägga mig. Vart uppe länge och skrivit hemtenta idag. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0