Borta med vinden

Valborg och resten av veckan blev lugn. Det blev hemmakvällar med pizza, spel och annan god mat och en o annan film. Dagarna spenderades ute i det fina vädret. Lite solning, lite basket och på valborg klämde vi in lite fotboll också. Hade en perfekt vecka. Nu idag när vädret är lite sådär längtar jag bara ut till trädgården och en bra bok...Kanske i slutet av veckan? Hoppas kan man ju i alla fall.

I helgen var det jobb för min del. Blev förvånad över hur mycket folk som vill gå runt på Ikanohuset när det är strålande väder ute. Men det var roligt. Tiden flöt på förvånadsvärt snabbt.
Idag var det skola igen. Håller som sagt på med vårt projektarbete. Letade litteratur i biblan, inte lika lätt som man kan tro. Nu skulle jag va duktig och renskriva vår transkribering och även läsa igenom en av böckerna jag hittade idag. Men nu visar det sig att transkriberingen är tom. Vad har hänt? Vem vet? Jag antar att jag får skriva om den. Men ni som gjort en transkribering nån gång vet hur jobbigt det är. Det tog en timme för oss att transkribera en tio minuters intervju. Hoppas jag kan lösa detta på nåt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0