Helgen som gått.

Oj sicken helg. Den har gått asfort, men mycket har hänt.

Igår morse gick jag alltså upp kl 06 för att bege mig till terra2 för att skriva den kära kvantitativa tentan. Har ingen aning om hur det gick. Allting handlar ju om tolkning och tolka det kan man...på flera olika sätt (särskilt nu i efterhand) men vilken tolkning som är rätt vet man inte. Jag håller tummarna för att min första instinkt gav mig poäng som kan räcka till ett godkänt i alla fall. Två och en halv timma senare kände jag att det fick vara nog och begav mig hemåt.

Efter att svärmor kommit med bilen och presenter från Hongkong var jag och Lukas på väg mot Varberg. Kom dit sen eftermiddag och hann med en snabbfika hos Martina och Jonas för att sedan spendera resten av lördagskvällen hemma med mamsen och papsen med god mat, vin och dansbandskampen. Klockan elva somnade jag helt slutkörd.

Men idag var det upp tidigt igen, kl 7 väckte mamma mig. Ville ju såklart klämma in en tripp till Gekås när jag ändå var hemma. Tänkte att en söndag kl 8 kunde det la inte va så mycket folk? Men det kunde det visst. Utan frukost i magen och med ett halvdant morgonhumör ska man INTE gå på Gekås. Folk är ju sjukt störiga på det stället alltså. Hade ju inte så mycket tid på oss, men 2 timmar räckte. Hade jag gått längre hade jag fått bryt.

Efter att ha åkt hem och bytat kläder och snabbtvättat håret begav vi oss till Åkulla där hela familjen var samlad för julbord. Det var SÅ gott med lite julmat och mysigt att ha (nästan) alla samlade. Sen efter det var det raka vägen tillbaka till Linköping igen.

Nu sitter jag här helt slutkörd i soffan och bara längtar efter sängen. Har hängt upp julgardinerna jag fått av mamma och fixat och donat i hemmet med dom nya sakerna från gekås.
Känner att jag förtjänar en söndags öl!


Kommentarer
Postat av: anja

en söndagsöl? :O maaalin :D

2009-11-30 @ 11:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0