Jag är räddad.

När det blev olagligt "på riktigt" att ladda ner grejer blev jag helt förtvivlad. Jag följer många serier på datorn och inte tv:n, tex Desperate Housewives och The L word. Detta har gjort att jag legat sjukt efter och måste byta kanal varje gång desperate reklamen kommer, och stoppa folk från att avslöja någonting av denna underbara serie. Nu till min fråga. VARFÖR har ingen berättat att man kan kolla på tv-serier via internet utan att ladda ner??? Detta sa Linda i förbi farten igår, och idag när jag kom hem från skolan letade jag genast upp en sida och det funkade! Praise the Lord!! Så jag bäddade ner mig i sängen med datorn i högsta hugg och har nu kollat Desperate hela dagen. Riktigt riktigt gott.
Nu har ju dessutom det där, vad heter det, Vobbler (??) kommit, som är som Spotify fast för film, så snart kommer man aldrig behöva ladda ner nåt igen. Great.

Igår gick jag, Linda och Annika ut och åt på NH. Riktigt vardagslyxigt. Go mat och trevligt sällskap som följdes av lite quiz och lite öl på Platå efter det. En toppen kväll helt enkelt...som dessvärre gjorde det nästan outhärdligt att gå upp till tio idag för att sitta i en datasal och lära sig SPSS och statistik... Men det var det värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0