Trevlig helg på västkusten

Har haft en toppenhelg, som tyvärr gått alldeles för snabbt som vanligt.

Började dock inte riktigt på topp. Jag och Lukas försov oss. Panik!! Vaknade klockan 8, bussen hade gått för en timme sedan..... Men tack vare en snäll svärmor löste sig problemet ganska snabbt och lätt. Klockan 9 satt vi i bilen på väg ner mot Götet. Gott!
Efter att ha yrat runt lite i Göteborg och tagit en liten lunchapus anlände vi tillslut till Domkyrkan för min systerdotters dotters dop :) Det var riktigt vackert, nära att jag fällde en tår. Sen blev det fika efter det och hemgång ganska snart.
Lördagskvällen spenderades hemma hos Martina och Jonas. Det bjöds på himmelsk god mat och lite vin och annat till det. Hade en sååå trevlig kväll, gick bara så snabbt. 7 timmar kändes som fem minuter.

Idag har vi umåtts lite med mamma och pappa, och hann även med en fika hos farmor och farfar, innan det var dags att bege sig tillbaka mot Linköping. Kom hem för en liten stund sedan, till ett nystädat hem och ingredienserna till marängswish i kylen (TACK ANNIKA min gottegomma)

Slängde ihop lite mat och det blev så sjukt gott att jag kände att jag måste dela med mig. Att pasta och pastasås kunde va så gott alltså. Såsen bestod av grädde, mjölk, sweet and sour sås, bacon, broccoli, feta ost och lite kryddor. SJUKT gott. Testa det.

Nu blir det en dush och att ladda hjärncellerna inför den underbara kursen som börjar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0