Bojkotta Dole!!

Såg en dokumentär om företaget Dole igår. På 70-talet använde de sig av ett besprutningsmedel som gjorde arbetarna sterila och sjuka i allmänhet. De visste om att det var dåligt men sket i det och fortsatte använda det ändå. Efter att ha sett den dokumentären kommer jag aldrig mera köpa nåt i det märket. Så det så! Hoppas ni andra som läser detta följer mitt exempel.

Annars har det vart en tippen toppen helg. Igår åkte vi och storhandlade, dyraste storhandlingen någonsin blev det, sen blev vi bjudna på underbar grillmat hos Lukas pappa på kvällen. Perfekt med tanke på att både jag och Lukas suktat efter grillmat hela dagen. Därimellan hann jag möbelera om i sovrummet, mest för förnyelsens skull. Blev helt okej men så som vi hade det innan var nog det bästa sättet.

Kvällen avslutades med att se klart Prison Break. Vill inte skriva nånting, för gör jag det så avslöjar jag för er som inte sett denna briljanta serie. Det enda jag kan säga är att det väckte väldigt starka känslor. Så ni som har sett förstår vad jag menar. Oj vad jag måste hålla tillbaka nu för att inte skrika ut vad jag känner :)
Jaja.... Nu ska jag dricka upp mitt kaffe för att sedan bege mig till skolan. Ikväll bjuder Maria på födelsedagsfika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0