Mjukglass?

Har precis läst ut ytterligare en bok med den underbara författaren Erlend Loe. Denna gången var det boken "Blåst". Alltså denna man kan verkligen konsten att skriva böcker om i princip ingenting men som ändå är skitroande att läsa. Tänkte bjuda på ett litet stycke som kanske bara jag uppskattar, men jag skrattade högt när jag läste det själv.

"Jag tog lunch tidigt och gick för att möta Marianne. Har du väntat länge? Hon svarade ja, men att det inte gjorde något, för hon hade ätit en sån väldigt stor och härlig mjukglass. Va! skrek jag, i oktober? Vad då, i oktober? Mjukglass, sa jag. Vad då mjukglass? För helvete Marianne, äter du verkligen mjukglass i oktober? Naturligtvis äter jag mjukglass i oktober,sa hon, och för övrigt äter jag det precis när det passar mig. Jag måste säga att jag inte gillar det! for jag ut mot henne- Det finns en tid för allt Marianne! Och du vet lika bra som jag att oktober inte är säsongen för mjukglass! Det är det väl. Nej det är det inte! Jo, sa hon. Och jag skrek på nytt, rätt i örat på henne: nej, det är det tamejfan inte! Och det blev alldeles tyst."

Ja...vad ska man säg. Den mannen, den mannen.
Nu ska jag till systemet, ikväll ska vi dricka öl och titta på "skräckfilm"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0