Vad är meningen med livet?

...är en fråga som behandlas i min nya kurs. Nu är första skoldagen avklarad och man är åter igen student!

Har vart en otroligt intressant dag, och är sååå glad över att jag ska läsa Existentiell psykologi. Vår föreläsare Dan var sjukt inspirerande, och det är alltid lika tacksamt och kul när man får en lärare som man märker brinner för ämnet och gör det om möjligt ännu mer intressant. 
Det som är trist är ju att detta var dessvärre den enda föreläsning vi har, hädanefter är det ju endast självstudier och chatt som gäller. Men tror att det blir kanon ändå. Kan nästan slå vad om att jag kommer komma i någon slags livskris av något slag inom det närmsta halvåret bara för att man kommer läsa och diskutera sådana saker som man annars kanske bara slår ifrån sig. Men även om ämnet är mörkt och mystiskt tycker jag att det är skitintressant! Har redan beställt hem alla böcker och ser verkligen fram emot att läsa dom.

Fick även reda på att detta antagligen är sista gången kursen kommer att gå, och att ämnet knappt finns någon annanstans i Sverige, så jag känner mig lyckligt lottad som får läsa detta nu.

Dock känner jag mig trött i huvudet och ögonen nu. 6 timmar med konstant lyssnande och ny info är man ovan vid nu efter sommaren. I slutet av dagen fick jag hasa mig in på pressbyrån för att testa o se om jag möjligtvis hade 15 kr kvar på kontot till en kaffe. Det hade jag lyckligtvis. Den behövdes. Nu kan den 25:e inte vara mer välkommen, man känner sig ganska låst utan pengar på kontot.

Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0