2010

Vid första tanken känns det som att 2010 har vart ett år som alla andra, med inte så mycket nytt eller spännande. MEN. Efter lite tillbakablickar har jag nu sammanställt en lista av årets bästa. 2010 var ju inte så pjåkigt ändå. Here we go.. 2010 gav oss:

Årets bästa film
: Shutter Island! Minns typ inga andra filmer jag sett. Var det ens i år förresten? Det får bli den oavsett. OCH The Game!     



Årets upptäckt: Jag gillar verkligen inredning! Har kollat på alla brittiska hus program som går på TV, dagligen. Hade jag vart duktig på det skulle jag omskola mig till inredningsresigner. Jag vill inget hellre än att köpa ett hus och renovera det och köpa fina grejer till det. Det får bli när man en dag blir miljonär.



Årets bästa låtar: Ja...då var vi där igen. Vilka är nya för i år ens? Men ny för mig var i alla fall Do you feel med Funkstar Deluxe (åh sicken tönt jag är) , Hard Times med John Legend och The Roots,  Awkward Game med Gabriella Climi och Living for it med Von Iva.
Årets tripp: Åh, kan inte välja en. Helgen i Uppsala hos Maria o Micke, Helgen hos Hanna i Stockholm, Roadtripen till Halmstad o Roxette, ja. Det får bli alla dom. Men sorgligt nog är det också de enda som gjorts för året (som jag kommer på nu i alla fall...Bättring på det nästa år) 

Årets otippade: Mallan köper gymkort. Kors i taket.
Årets grattis: Ingela Berntsson blev Mrs Ingela Ellis. Kärlek på hög nivå. Grattis!!!
Årets serie: Jag var ju lite sen med denna serie men så fort jag börjat kolla kunde jag inte slita mig: PRISON BREAK! Sicken spänning, sicka intriger, och sicken Snygging!! Ja. Prison Break får 5 poäng av 5 möjliga. Sen måste jag faktiskt ha med Ghost Whisperer på ett hörn.
 
Årets kompisnykomling: Vill först börja med att påpeka att detta inte är en kategori för vem av mina kompisar som jag älskar mest för jag älskar er alla lika mycket :) Men i Januari 2010 träffade jag en underbar människa som ganska snabbt blev en kär vän och detta är ju....Maria!! Vi hade en kul vår ihop och jag önskar att vi fortfarande vore grannar. <3



Årets nit: Att låna ut telefonen till en utbytesstudent som ringer till Ghana. Nej. Jag kommer aldrig släppa detta.
Årets sorg: Att min största idol Leslie Nielsen gick bort. Love you forever Leslie!!! + att Emvall slutade spela i LHC.

Årets skämt
: Puff Daddy i filmen "Get him to the Greek": "Where the hell are you? I'm gonna kill you. Smilyface"
Årets besvikelse: Fyra år till med blå regering. Suck alltså.
Årets fest: Ingelas möhippa var roligt från morgon till kväll!

Årets konsert: ROXETTE!!!


Årets insikt: Man måste vakna ur sitt skal och börja leva. Existentiella psykologin har gett mig otroligt mycket insikt och distans till mitt eget liv, 2011 är året då jag ska VAKNA och börja leva ett medvetet liv och jag ska leva det FULLT UT.Häng med vettja!

Tyvärr minns jag inte mer av året som gått. Säkert har jag glömt en barnafödelse eller två, men det är helt tomt i skallen just nu. Nu vill jag önska er alla ett GOTT NYTT ÅR, hoppas att 2011 är året då allt gott händer oss.

HEJ DÅ 2010!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0