Att vara medmänsklig.....

....lönar sig inte alltid!!

Idag är jag i skolan. Lallar omkring och minding my own buisness. Då kommer det fram en kille till mig. Han ser väldigt förvirrad ut. "oooh sorry can I use your phone, my not working". Stackars lilla utbytesstudent tänker jag. Självklart ska du få göra det (och leta upp dina kompisar, som jag dragit min egen slutsats till är uppdraget). Han lånar telefonen och pratar på nåt konstigt språk. Pratar, pratar och pratar. Lite längre samtal än vad jag trodde han skulle ringa.
 
När han går kollar jag min samtalslista och ser att det var ett väldigt konstigt nummer människan har ringt. Kollar upp det på internet. Ja. Då har den jäveln ringt till Ghana! Vem gör nåt sånt egenligen?? Frågar en främling om man får låna dennes telefon och ringer TILL GHANA!
Kul. Sista gången jag hjälper en medmänniska. Nu blir det bara att se hur min telefonräkning kommer att se ut.
Idiot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0