Infant amnesi


I psykologin läser vi just nu bland annat om anledningar till varför inte man som vuxen kan minnas någonting av de första åren av sitt liv. Det finns många teorier till varför det är så, och de kan inte säga någonting säkert (som i typ allt i psykologin känns det som) Detta har fått mig att fundera på vad mitt tidigaste minne är...Man har ju några stycken men vet inte hur gammal man var då.. För det mesta är det dramatiska sådana, typ när jag kräktes på mammas tofflor, när jag ramlade o tappade luften första gången, när jag lekte polis på rummet och råkade låsa in mig, när jag sprang bort på Domus osv.... Tänk vad mycket man inte minns.....

Är förövrigt otroligt intressant att läsa om små barn och vad som pågår i deras små huvuden..Men jag blir ju inte klok på det. Kanske därför jag vill jobba med nåt sånt här, finns inte nog med saker att lära sig.

Annars är det OS på här, dag som natt (nästan). Inatt ska vi se hockeyn så jag hoppas innerligt att jag kan klara mig från en försovning imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0