Gissa dialekten

På Hallandsnyheters hemsida har de en dialekttävling, där man kan gissa på olika halländska dialekter... Riktigt svårt ju! Jag tror att alla snackar Varbergska, haha. Okej inte alla, men två i alla fall. Vi får väl se. Kolla själva om ni kan lista ut dialekterna, inte helt lätt. Men det var en som tyckte att varbergska var den vackraste av de halländska dialekterna "för att det är en blandning mellan rikssvenska och göteborska" (haha) Där hör ni!!

Fredagkväll. Huvudvärk som jag misstänker kan vara på gång till migrän och mensvärk. Men med våfflor i magen och ett stadigt pågående godisintag känner jag mig ganska tillfreds med tillvaron i alla fall.

Hej då. 



Lasse Beischer har Varbergskan i sig


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha ja det var ju en bra beskrivning på din dialekt kära moster! Och vilken underbar bild på "Tippen" (?) KRam

2010-01-11 @ 16:04:34
URL: http://tankaravamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0