Både och

Jag kom inte in på Psykologi 3 i Linköping i höst.. :( Trots att det var väntat blir man ju ändå besviken.. Kom däremot in på distansen i Dalarna så det får bli distans till hösten. Kom inte heller in på Existentiella Psykologin som jag sökt för andra gången, denna gången var jag "bara" 20e reserv istället för 70e som förra gången... Det suger ändå att man inte får läsa det man vill! Jag kom i alla fall in på Livet och döden, en annan distanskurs som jag antar är nåt liknande, och den verkar ju va intressant så jag ska inte klaga! Lukas däremot kom in på sitt första handsval och till hösten entrar han studentlivet! GRATTIS!

Sommar....Ja det är underbart. Egentligen. Men inte när det är över 30grader i lägenheten, och man inte har någon att hitta på nåt med, och inget vatten i närheten som svalkar. Jag orkar inte göra nånting. Ligga i trädgården är uteslutet, då smälter jag väl bort. Igår när Lukas kom hem från jobbet låg jag som en död fisk på soffan i bara underkläderna och svettades. Vi beslutade oss för att ta oss till Berg för ett kvällsdopp och kvällsmat. Jättehärligt i vattnet var det trots att klockan var halv nio.

När vi kom hem upptäckte vi att frysen stått öppen. Den gick inte att stänga pga all is som tillkommit under tiden....Inte sånt man vill börja med klockan tio på kvällen, men hade inget val. Satt med hårtork i två timmar och fick tillslut bort allt! YES! Frysen är som ny! Kändes dock som att det där med att sitta med hårtork var en typisk bild man kunde sett i nån skolbok som illustrerar farliga saker man kan göra i hemmet.... Men jag var försiktig. ;)

Idag ska jag bara acceptera att jag kommer svettas och vara äcklig. Jag har ett mission för dagen och får inte stoppas av lite värme.

Kommentarer
Postat av: Yster

Livet och döden... det låter ju som en upplyftande kurs... eller inte.

2010-07-13 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0