Rubiks kub

Oj vad tråkigt det kan vara på jobbet när det är fint väder ute. Löjligt lite folk för att vara helg. Som tur var hade vi en lista med inventeringar som vi var tvugna att göra, så helt sysslolös var man inte. Ute är det en bastu. Det var verkligen utlandsvärme idag kände jag när jag slutat vid halv fem. Lukas tyckte att det kändes som att vi var i Tyskland. Jag tyckte Thailand.

Lukas och grabbarna har blivit besatta av Rubiks kub. De sitter och försöker slå rekord hela dagarna. (Ingen överdrift) Alla har köpt varsin och sätter sig ihop och vrider. Typiskt killigt om jag får säga det själv. Vad är det med bollar och kuber som sätter killar i trans? Jag kan inte ens titta på en utan att bli irriterad och frustrerad, så jag håller mig undan.

Annars händer här inte mycket. Dagarna går förbi utan speciellt mycket sysselsättning. Mina tankar är upptagna med att undra hur vissa människor kan vara så elaka som de kan vara. Jag säger till mig själv att skita i det och inte lägga ner mer energi på det, men det är svårt att låta bli. Är så frustrerande. Sorgligt är vad det är. Jag som blivande beteendevetare blir ännu mer frustrerad när jag inte förstår. Men nu är det bestämt. Nu skiter jag i det. Inte en tanke mer ska detta få. Punkt.

Imorgon blir det mer jobb. Sen är det bara en vecka kvar tills jag åker till Varberg igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0