Heaven's Gate

Ja ni...Veckans uppgift har varit att försöka förklara sektbeteenden utifrån ett gruppsykologiskt synsätt. Jag valde att utgå ifrån sekten Heaven's Gate. För er som inte vet vilka detta är, var det en sekt som begick kollektivt självmord 1997 ( I USA...såklart) Varför? Jo för att de skulle lämna sina fordon (kroppar) och följa med ett rymdskepp till The Kingdom of heaven. Jag och Maria hittade deras orginal hemsida igår och efter det hade vi konstant gåshud i flera timmar. Förstår ni att de flesta av männen Kastrerade sig? Bara en sån grej. Ush. Ska bli skönt att lämna uppgiften bakom sig imorgon, och sluta tänka på sjuka sekter.

Det ska bli väldigt skönt med helg förövrigt. Har vart en hektisk vecka och med tanke på att jag jobbade i helgen har jag inte haft en sysslolös dag på över två veckor. Tur att jag tycker att skolan är så intressant i alla fall. Och tur att jag ska dricka vin på lördag.
Hej då



Gå in på orginalhemsidan om ni vågar... www.heavensgate.com
eller kolla in sjuka ledaren Marshall Appelwhite på youtube. (Som förresten ser ut som Steve Martin. Typ.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0