Livskris?

Jag skulle inte vilja säga att jag har åldersnoja. Jag menar, är man snart 26 så är man det, kan tänka mig att det låter gammalt för en 19 åring men när man väl är här känns det precis lika dant som när man var 20. Jag skiter i min ålder på så sätt. Men alltså....Det enda som stör mig är alla tankeställare som kommit mer och mer den senaste tiden. Jag känner att livet kommer ifatt mig, att allt liksom går lite för fort. Jag ifrågasätter ofta nu för tiden om jag gör det jag vill med mitt liv, och om man gjort allt jag vill göra. Naturligtvis har jag inte gjort det, det hinner man ju inte med, men jag undrar om jag gjort tillräckligt så att jag inte ska ångra nåt om 10 år.

I hela mitt liv har jag viljat flytta till USA, eller åtminstonde resa runt där lite. Detta har jag inte gjort. Jag har alltid velat bli skådis, men utbildar mig till beteenevetare istället (vilket faktiskt känns kul) men är det verkligen det jag vill? Tänk om jag står där om 1 år när jag är utbildad och känner att nja, detta var ju faktiskt inte så kul.

Grejen är att ju mer tiden går, ju mer känner jag att jag vill! Och jag vill olika saker, som inte går ihop med varandra. Jag drömmer om ett hus på landet som ligger vid vattnet och med typ inga grannar, samtidigt som jag drömmer om att bo I New York och dricka cosmopolitans dagarna i ända (Ja sex and the city inspirerad). Jag längtar tills jag får barn, men samtidigt verkligen inte. Jag vill vara oansvarig och fri och bara sätta sprätt på pengarna så fort dom kommer in på kontot, samtidigt som jag vill spara till att köpa ett hus (haha) Jag vill byta ut hela min garderob men kan inte ens bestämma vilken klädstil jag skulle vilja ha i såna fall.

Samtidigt känner jag att mitt liv som det är nu är ju bra! Jag är lycklig, jag trivs skitbra i skolan, i Linköping, har världens finaste Lukas i mitt liv, vänner att dö för, ett trevligt jobb med fina jobabrkompisar, en fin lägenhet. Jag behöver inte så mycket mer egentligen.

Kanske är en släng av åldersnoja ändå. Jaja.. jag är faktiskt bara 25 än så länge... i 4 månader till. Ikväll ska jag i alla fall dricka vin i goda vänners lag och låtsas att jag fortfarane bara är 19.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Malin!! Det känns som det var jag skrev allt det där! De där tankarna far runt i mitt huvud varje dag! Det är skitjobbigt att känna känslan av att man gör fel val, jag kommer ångra mig men vad skulle jag annars vilja göra och vara?! Och samtidigt känna att man är helt rätt ute och har det riktigt bra!

Hur är det med dig? (förutom åldern ;)) Min högsta önskan är att du o lukas kommer upp hit på yran! sköt om dig min vän! All kärlek

2010-03-31 @ 01:12:27
URL: http://rebeccabengt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0