att få ut så mycket som möjligt av livet.

Existentiell psykologi har verkligen gjort intryck på mig. Trots att det behandlar väldigt mörka saker så som död och kris och liknande, så har den en väldigt ljus syn på allt. Jag önskar att jag kunde ta till mig allt.

Under tiden som jag läser inser jag hur mycket man, eller i alla fall jag, som människa har att jobba på för att kunna uppskatta allt fullt ut. Det är många gånger lite skrämmande. Jag vet att jag har så mycket drömmar under ytan och existentiell psykologi betonar om och om valet.
Att det är vi själva som bestämmer över vårt liv och vart det ska ta vägen. Att vi aldrig kan skylla på utomstående händelser. Det är nog viktigt att ta till sig. Många gånger tror man nog att man inte lever passivt, men jag är övertygad om att många gör det. Jag vill i alla fall bli en livsnjutare! Det är mitt mål med livet från och med nu. Känns som att man inte kan läsa en sån här kurs och gå oberörd och oförändrad därifrån, det hade ju vart otroligt korkat.

Nu är det i alla fall fredag, och jag ska snart lägga böckerna åt sidan. Kolla lite på Idol senare kanske. 
Läste att idol-Jay har knarkat. Fan. Inte bra inte bra. Sånt där stöttar jag inte för fem öre och jag som bara råhejar på honom. Skit.

Delar med mig av en låt som jag totalt fastat för. Så jäkla skön. Hittade tyvärr bara en livespelning, många gånger tycker jag att sköna instrument inte får lika stor effekt som i den inspelade versionen, men tycker denna funkade helt okej ändå.

Trevlig fredag på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0