Deppigt värre

Sicken skitdag det blev.

Klockan 6 i morse steg jag upp och gjorde mig i ordning. Lockade håret, satte på mig finkläderna. Drack lite kaffe och packade det sista inför Varberg. Klockan 7 gick vi ut och insåg vilket snöoväder det var. Samtidigt som vi tog bort snön från bilen bildades det snabbt ett nytt lager vitt. Vi åkte och tankade och började åka ur Linköping när vi insåg att nä...detta var nog ingen bra idé. Det snöade verkligen asmycket och det var ju så tidigt att vägarna inte skulle va skottade och att det skulle bli skitjobbigt att köra. Jag svängde in på en mack och ringde mamma och pappa. Dom kollade väderprognosen och sa att det skulle va snö och jobbigt en bra bit på väg.

Det är jobbigt i såna situationer. Ska man chansa? Det kanske skulle gått hur bra som helst, vi kanske skulle kunnat ha tagit oss hela till julbordet, eller så hade det gått åt helskotta. Just då kändes det inte som en bra idé att åka i alla fall. Jag är inte heller så bekväm att köra i sånt vinterväder.

Så. Vi körde hem igen. La oss på soffan och jag fällde en tår eller två över att jag inte skulle få träffa familjen idag och vara med på traditionen. Tittade på Lois och Clark och tyckte lite synd om mig själv, sen somnade jag och sov till halv ett.

Dagen har vart deppig. Jag och Lukas gjorde ett försök att peppa upp mig och gick på julmarknad i Gamla Linköping, och ja det var mysigt men hade säkert vart mysigare om jag inte hellre vart nån annanstans just då.
Sen har vi haft vår egen lilla adventsfika här hemma med tända ljus, lussekatter, kaffe och julmust.

Känner ändå att vi gjorde rätt. Det har snöat asmycket hela dagen, och det kunde ha gått hur som helst att köra idag.
Så. Ja det var min roliga dag. :) Nu har jag i alla fall tröstshoppat lite på ASOS. Internetshopping när den är som bäst!

Imorgon är det måndag och ny vecka. Ska till skolan tidigt och dela ut mina sista tre enkäter och sen sätta igång med SPSS. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0