uppsala

Helgen spenderades i Uppsala hos Maria och Micke. Maria hade ingen aning om att vi skulle komma, vilket gjorde det hela ännu roligare. Micke hade lurat Maria att de skulle med ett tåg någonstans. Så när vi kom dit stog de på stationen med en opackad resväska (som Maria trodde var packad såklart)... Eller helt opackad var den ju inte. Micke hade packat i 4 öl :) Väldigt lyckat! Maria kunde knappt förstå på hela helgen att vi faktiskt var där.
Så en jättetrevlig helg har vi haft, låter bilderna tala för sig själv.




 

På vägen upp. Lukas var orolig över att vi satt oss på fel tåg...jag var inte ett dugg orolig som ni själva kan se. Ett inställt tåg i Stockholm stoppade inte oss, Uppsala here we come.



Maria och Micke var toppen värdar. Den kvällen blev det thaimat, vin och häng till klockan 03.


 

På lördagen gick vi runt i Uppsala. Tittade bland annat in i Domkyrkan som var väldigt maffig. Läskig orgelmusik bjöd den även på.





Klockan 16 intog vi O'Learys för att kolla hockey och käka lite mat. Väldigt trevligt, bortsett från några gubbar som låtsades vara Skellefteå fans bara för att provocera.



Och slutligen fick vi se lite av Uppsalas uteliv.
På söndagen sov vi länge och efter lite hemmagjort pizza var det hemgång.
Strålande helg. Tack tack.

Nu är det plugg plugg plugg. Sista veckan på essän nu, kan jag inte bara få något vettigt skrivet?
Imorgon ska jag på Burn igen. Så jag ser fram emot ytterligare en vecka med total oförmåga att gå.

Kommentarer
Postat av: Märy

Men GUD! (Som Bosse i Glada Hudikteatern hade sagt.) Att jag inte tittat in här och läst på så länge! Vilket fint inlägg! Många fina bilder också! Tänk vad jag längtar efter er, vilken fin helg vi hade tillsammans tycker jag! OMSTART på den snarast! Puss och kram till Malin och Lukas!

2010-11-03 @ 15:51:19
URL: http://inevita-bly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0