Jag skriver som ett litet dagisbarn

I helgen har det vart jobb! Det är faktiskt riktigt trevligt att komma dit och få vara lite social och få ett brejk från plugget. Igår kväll skulle jag stannat hemma men fick ett samtal från Emelie, och vips så var jag på en liten förfest med gänget. Var såå trevligt! Men jag var klok nog att gå hem när dom gick till krogen. Vuxenpoäng ja tack.
I slutet av jobbdagen idag blev jag sååå trött. Kan ha berott på att jag visste vad som väntade på mig när jag kom hem: Skolarbete. Imorgon ska ju första inlämingen till psyk 3an in, så den har jag suttit och skrivit på halva kvällen. Blir skitdåligt. Har glömt av hur man uttrycker sig korrekt. Det är nog alla sommarens öl som gjort mig så här dum, men dom ska la komma tillbaka tidsnog, mina små hjärnceller. Lämnas in imorgon måste det i alla fall, hur dåligt det än är. Får trösta mig med att jag har många andra inlämningar på mig att gottgöra detta.

Lagade guuudomligt god kvällsmat innan. Laxburgare med räkröra.
Tänkte dela med mig av receptet för det var sååå lätt och sååå gott. Enjoy.

Detta behöver du till burgaren:
600 g lax, En halv gul lök, 1 ägg, 1krm svarpeppar, salt

Såhär gör du:
1. Mixa laxen i matberedare.
2. Skala o finhacka löken. Blanda laxfärsen med lök, ägg, salt och peppar.
3. Forma färsen till fyra burgare och stek i smör på medelvärme, ca 3 minuter på varje sida.

Detta behöver du till räkröran:
400 gram räkor, 1 dl creme fraiche, en halv dl majonäs, en halv dl hackad dill, 2 krm salt.

Såhär gör du:
1. Skala räkorna
2. Blanda creme fraiche, majonäs, dill och salt. Tillsätt räkorna.
3. Toppa burgarna med räkröra.

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0