Grattis mamma 60 år

Ok, har lugnat ner mig nu ein bischen. Jag har i alla fall pausat för att laga lite makaronipudding och se biggest loser, sen får vi se om jag återupptar plugget (någonsin) igen. :)

Tänkte i alla fall ge en liten summering av denna trevliga helg som varit!

Vi börjar på fredagen. För då hände något viktigt, som inte hör till historien egentligen, men som ändå är viktigt att berätta för er alla. Jag stod bakom Jan Hlavac i kön på Claes Ohlsson. Praise the lord halleluja vad glad jag blev över att få se denna stjärna live. KUL tyckte jag att det var.
I alla fall. På kvällen runt sju kom Jennie, Stefan, mamma och pappa. Det blev en snabb kopp kaffe innan mamma och pappa drog till hotellet för att checka in. Vi andra kollade På spåret och lite idol och hade det bara mys.

På lördagen mötte vi upp mor och far på stan och tog en liten shoppingrunda. Jag köpte dock enbart en tidning, för min ekonomi tillåter inte mer, men det var trevligt ändå. Efter att vi gjort oss fina inför kvällen mötte vi sedan upp mamma och pappa på deras hotellrum och drack lite champange och åt lite snacks. Mamma fick sin present av oss barn.

"Oj oj oj, nu har jag att göra"...sa mamma när hon öppnade sin present och först trodde att alla 6 biljetter till West side story var hennes.... :)

Vi gick sedan till Afrodite och åt lite god grekisk mat innan vi tog oss till Konsert och Kongress där kvällens julföreställning var. Det var Lasse Kronér, Andreas Johnsson, Marie Sernholt och nån mer....åh hjänsläpp just nu, men den norska kvinnan. Nånting med B? Jaja. Det var en bra föreställnng i alla fall, men bäst var nog gospelkören från England. Dom gjorde mig tårögd vid flertal tillfällen.




På söndagen fyllde mamma 60 år. Vi började dagen med att äta hotellfrukost tillsammans. Mycket smarrigt och lyxigt tyckte jag. Efter det gick vi till gamla Linköping på julmarknad, och där fick jag skåda ytterligare en LHC stjärna, nämligen Jämtin. NÖJD var jag då. Dom har hållt sig undan från mig i alla dessa år, men nu kommer alla på en o samma gång.
Det var i alla fall mycket mysigt att promenera omkring där och bara titta på allt fint som fanns. Vi fikade lite hemma hos oss efter det, och sedan åkte Jennie och Stefan hem till Varberg. Vi andra tog en powernap och möttes sedan återigen upp på mamma och pappas hotellrum där vi återigen drack champange. Det är ju inte var dag mamma fyller 60!
Sedan gick vi en promenad runt Stångån och tittade på vinterljus. Mycket fint var det.
 

När vi gått hela rundan satte vi oss på Ming Palace och åt trerätters kinamat och drack lite vin. Det var ett mysigt avslut på en mysig dag.

Idag kom mamma och pappa förbi på lite fika innan dom åkte tillbaka till Varberg, och efter det har jag stresspluggat hela dagen.

Så är ja. Nu hoppas jag att jag fick med allt.
De har varit en toppen helg med min fantastiska familj och nu känns det ledsamt att dom åkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0