Julrbord nr 2

Igår hade jag en härlig dag.
Började med att jag för första gången i mitt liv skulle göra grönkål. Det gick faktiskt över förväntan, tyckte att det blev riktigt riktigt gott och jag var så nöjd. Tyckte det skulle bli så kul att visa grabbarna vad vi har på det halländska julbordet. Men....fortsättning på hur detta slutade kommer snart........

Efter att jag fxat detta åkte jag o Malin till simhallen. Förenade träning med skola. Samtidigt som jag simmade några längder observerade jag barnen och deras beteende mot varandra. Gav inte speciellt mycket. Ska skriva om det i ett arbete, vi får se hur det går. Men det var härligt att simma, vi avslutade med lite bubbelbad och bastu.

På kvällen hade vi julbord hemma hos Razz. Mycket mycket trevligt, och gott. Lukas hade gjort en asgod Janssons som vanligt, och resten ihandlade vi så att det blev ett komplett julbord.
Sen var det ju det med grönkålen....Nåt gick fel? Vad vet jag inte. Ska fråga mamma. Kanske kan man inte förbereda utan måste tillaga den när den ska ätas? Eller så värmde jag den på för hög värme? VET EJ men vad jag vet är att jag ALDRIG misslyckats med mat på detta sätt tidigare. Det var som att äta svinto ungefär. Besvikelsen var stor!!

Men vi hade trevligt ändå trots att det inte gick att äta grönkålen. Det blev dock väldigt sent, jag o Lukken va hemma nästan halv 4 (!) inte bra på en måndag. Men så långt tänkte jag ju inte då.

Så idag har jag inte gjort mycket vettigt. Vilket inte är bra i stressade perioder som dessa. Just nu tänker jag att jag hinner va hemma i Varberg i typ 2 dagar eller nåt. Men jag vill ju va hemma mer. Så vi får se hur det går......Har ni sett den där filmen där han tar ett piller och blir assmart? Kommer inte på vad den heter just nu. Men ett sånt vill jag ha just nu. Bli assmart och avverka alla  arbeten på en dag och ta jullov sen. Finns det?

Jao jao. Ingen idé att älta. Det är som det är. Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0