Detta hände 2011

Nytt år – nya möjligheter, någonting som jag verkligen ser fram emot! 2011 har varit ett blandat år, hårt, tufft och ledsamt många gånger men även härligt, roligt och bra. Tänkte att jag skulle göra en liten resumé över året som gått, som vanligt!

I Januari fyllde Rasmus år, och en vanlig födelsedagsfest med bowling, singstar och utgång tog en oväntad vändning när Eve och Mads kom och överraskade mig mitt i allting. Jag har nog aldrig blivit så överraskad, och blev otroligt glad!

I Februari kom Martina till Linköping på besök. Vi gick på Melodifestivalen, där årets vinnarbidrag deltog, Erik Saade. Folket (småflickorna) var lyriska. På vägen hem passade vi på att ta en tur till Lambohov och se oss omkring…. Martina var lagom glad när vi fick promenera hem en bra bit i vinterkylan….. :) Hehe.
 

I Mars var Jenny med på Nyhetsmorgon och släppte sin första skiva. Jag och Lukas blev spontana och tog bilen ner till Västkusten för att närvara på hennes releasefest, någonting jag är jätteglad för. Otroligt stolt över min vackra vän.
 

Vid påsk kom Jennie och Stefan och hälsade på. Väldigt mysigt att ha dom hos oss. Vi promenerade, fikade i trädgårdsföreningen och åt god mat.


Kort därefter åkte jag till Stockholm för att träffa min kära vän Fathima som jag inte träffat på över 5 år, och som äntligen bestämt sig för att besöka Sverige. Vi fick en mysig dag ihop i hufvudstaden, vi promenerade, fikade, njöt av solen och uppdaterade varann om allt som hänt sedan sist. Jag fick även träffa hennes söta syster Sarah som jag hört så mycket om.

I April kom också Maria och Micke på besök, vilket alltid är lika uppskattat. Årets första grill, shopping och fika på stan, lite vin och spel blev det denna helg. Tyvärr hade jag och Micke tajmat in varsin förkylning lagom till att de kom, men det gick bra ändå som tur var.
 

Valborg firades i Lukas morföräldrars stuga, och Antero hängde på. Majoriteten av tiden regnade det tyvärr men vi fick tid för lite öl och lunch i solen, sedan blev det kortspel, kortspel och kortspel. En härlig helg trots dåligt väder.
 

På våren och sommaren blev det även lite fiske ute vid Hannes land. De första gångerna hade vi dessvärre inte turen med oss men helt plötsligt fick vi upp flera stycken på en och samma gång. Dessvärre har jag inte fått upp någon själv än men det var nästan lika kul att titta på.

I juni slutade skolan och det sista som var kvar av gänget samlades på avslutningsgrill och kubb hemma hos oss. Jag vill skriva att vi sjöng singstar med, inte för att jag minns, men att det vore konstigt om vi inte gjorde det. Sista kvällen med bästa gänget, som jag saknar jättemycket nu när de flesta har flytt fältet.


Midsommar firades hemma i Varberg. Dagen firades hos syster Pernilla som vanligt och kvällen i Carins nya hus. Carin var gravid, och Kerstin med, fick vi reda på efter att vi uppmärksammat hennes förtärande av alkoholfri öl. Jättetrevlig kväll med god mat, tårta, quiz, mycket skratt och härliga vänner.

Vi åkte även till Västervik i juni tillsammans med svärmor och Henrik för att titta på Jenny som uppträdde. Jenny var grym som vanligt, hon fixade även backstage pass till oss så att vi efteråt fick sitta och prata och dricka några öl medans de andra tittade klart på kvällens konserter. Mysig sommarkväll tyckte jag.
I Juni visades även Jag är en ö på Tv, det får inte glömmas! Nervöst men kul.

Efter att jag avslutat min sommarkurs i Ekonomisk familjerätt satte jag och Lukas oss i Juli äntligen på tåget till Italien. En helt underbar resa på alla sätt och vis där vi fick besöka Milano, Venedig, Florens, Rom och Cinque Terre. Italien resan kan jag dessvärre inte sammanfatta kort på ett rättvist sätt, men kan säga att vi fick se många vackra platser, äta massa god mat, dricka mycket gott vin, åka en hel del tåg, läsa massa böcker som ej var skollitteratur, promenera i oändlighet och även ligga på stranden en styck gång.

Efter Italien åkte jag till Västkusten igen. Reunion av dramagruppen stod på schemat och det var askul att träffa den del av gänget som kunde komma. Vi åt smörgåstårta, drack goda drinkar, pratade minnen och tittade på gamla föreställningar. Fina tjejer som jag gärna träffar snart igen!
Under min Varbergsvisit valde även Carins dotter Lou att komma till världen, någonting som jag var väldigt glad över! Kommer aldrig glömma när jag fick träffa denna fina lilla tjej första gången på BB, hon fick en plats i mitt hjärta direkt! 

I September var det dags för bröllop i Alvik. Lukas kusin gifte sig och detta firades med pompa o ståt! Ett vackert bröllop och en svängig fest med god mat och massa dans.

En vecka efter det åkte vi upp till Stockholm igen, denna gång för att träffa Maria och Micke. Vi var på Gröna Lund och tittade på Veronica Maggio, shoppade, bowlade, lagade god mat, kollade hockey och gick ut och svängde våra lurviga på Garbos. Lyckad helg, som alltid med fina vänner.
 

I slutet av Oktober kom äntligen Ingelas lilla Jasper till världen J Honom har jag inte träffat ännu, men jag ser fram emot den dagen jag gör det och han tar mig med storm!

I November (?) var det Ladies Night med Petra och två vänner till henne. En speciell tillställning med massa galna kvinnor J Kul att ha sett och kul med en tjejkväll som avslutades på Sliver.

De två senaste månaderna känns nästan onödigt att skriva om, för det hände ju så nyligen men låt mig säga kort att det har varit julbord i Varberg, familjebesök i Linköping för att fira mammas 60 års dag och nu slutligen julfirande i Varberg.

Det var detta året! Vet inte vad jag kan ha glömt, säkert nåt asviktigt. Men när jag tittar tillbaka på det gångna året inser jag att det inte var så pjåkigt trots allt. Trots att livet kan vara tungt ibland är det viktigaste att man har fina människor omkring sig, och det kan jag definitivt aldrig klaga på för det har jag gott om.

2012 tror jag blir ett bra år, det har jag på känn, och jag ser verkligen fram emot det!

Gott nytt år allihopa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0