Brödbak hos BoB

Idag har vart en bra dag. Bestämde mig för att ta ledigt helt från allt vad skola och måsten heter, så det blev en skön sovmorgon och sedan placerade jag mig i soffan framför skidor och Spårlöst och annat trevligt. Pratade lite med Martina i telefon, sökte lite på recept på nätet innan jag tog tag i mig själv. Jag och Lukas drog till Ica Maxi och handlade och pantade. När jag kom hem påbörjade jag mitt brödbak som tog typ 50 år. Ovan brödbakare som jag är blev det tyvärr inte så bra. Testade på att göra mammas goda tekakor. När jag kom till mjölet hade jag tillfälligt hjärnsläpp och glömde av att jag halverat satsen. INTE bra. Mycket mjöl. Den första plåten blev för degig och den andra blev för hård. Sen är dom så bleka och ja....ser inte alls aptitliga ut. Men det luktar gott här hemma i alla fall :) Och helt oätliga är de nog inte heller. Nu ska vi laga lite lasange till kvällsmat.

Åh, det har vart så skönt att vara ledig, jag bara njuter av livet just nu. Och på lördag kommer Martina, och det längtar jag så otrooooligt mycket efter.

Ikväll blir det nog lite OC om jag själv får bestämma, och jag tror inte att Lukas säger emot.
Adios!



Ja ni ser ju själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0