Lukas får för sig saker

Ibland får Lukas för sig saker som vi bara måste göra. Idag när han kom hem från skolan fick han för sig att han ville sätta upp lite LP skivor i köket. (Detta är inte första gången han får den idéen, men förra gången sa jag nej.Då var det på ett mer konstigt ställe) Idag sa jag: jaja, gör det. Och så gjorde han det. Och så illa blev det ju faktiskt inte. När man bor ihop får man ju faktiskt kompromissa ibland försöker jag tänka.






Saker och ting känns förövrigt liiiite bättre nu. Nu har jag strukturerat upp det som går att strukturera upp. Jag har börjat skriva på essän, jag har bokat all kurslitteratur, jag har beställt den boken som inte fanns på biblan, jag har skickat in lägenhetsnummer till skatteverket, jag tänkte studieförsäkra på csn men insåg att jag inte kan göra det förräns nästa vecka,jag har mottagit uppsatsen som jag ska opponera på och skrivit upp i min kalender att jag inte behöver börja på den förräns nästa vecka, så då håller jag mig till det. Det känns alltid skönt att göra listor att bocka av. Och vad som framförallt är skönt: Min uppsats har blivit godkänd att gå upp med och det känns himla gott.
Nu ska jag kanske städa lite också om jag orkar, så är det en mindre grej att bry sig om imorgon.

Trevlig kväll på er.


Kommentarer
Postat av: Storasyster Pernilla

Hälsa Lukas att det blev skitsnyggt!

2011-01-12 @ 16:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0