1000 platser du måste se innan du dör.

God morgon bloggen och alla där ute.

Sitter med morgonkaffet och kollar på ett program som heter 1000 platser du måste se innan du dör på TLC (för övrigt en väldigt bra kanal!) och kom i egna tankar om vad jag själv vill se.

Det jag hittills hunnit med, som annars funnits på min lista är:

 
Eiffeltornet i Paris


Big Ben i London



Angkor Watt i Kambodja (Ingela får va med på ett hörn här)


Twin Towers i Kuala Lumpur, Malaysia



Kinesiska muren i Kina


Shanghai, Kina

Nu känner jag att jag säkert glömt nåt.....men.... kan inte komma på nåt just nu i skrivandets stund...
Men det finns mycket kvar som jag vill se!

Jag vill se.......:

Colosseum i Rom (kommer snart checkas av!!)


Frihetsgudinnan, New York


Hollywood skylten.... :)


Venedig, kommer snart också att prickas av!


Golden Gate bron


Pyramiderna


Jesusstatyn i Rio...

Säkert massa givna saker som jag har glömt av nu.....Men det är det jag kan komma på just nu i alla fall som jag vill se. Bara att börja spara pengar så att jag kan börja pricka av :)

Idag är det lördag och jag tror att jag ska städa lite och få det lördags fint här hemma. Lukas är och hjälper en kompis att flytta och trots att jag erbjöd mig hjälpa till slapp jag. Har nog aldrig hört nån tacka nej till flytthjälp?? Jag ska komma senare när allt är klart och det bjuds på flyttöl... Inte mig emot!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag har sett pyramiderna från luften, räknas det ;-)

2011-07-03 @ 13:16:17
URL: http://envuxen.blogg.se/
Postat av: Martina

... och golden Gate har vi väll sett för många ggr ;-)

2011-07-07 @ 10:21:17
URL: http://envuxen.blogg.se/
Postat av: malin

hahahaha, sant. Alldeles för många gånger! :) Och ja, pyramiderna i luften får väl räknas :) Snart kommer du komma pricka av Big Ben gumman! woop woop Puss

2011-07-07 @ 10:46:44
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0