"En liten Lukas" -25 år senare

Igår fyllde alltså Lukken 25 år. Grattis grattis älskling. Jag gick upp lite tidigare än vanligt och fixade kaffe och frukost till oss båda, och sen drog jag upp Lukas ur sängen så att jag skulle få fira honom innan jobbet. Det var mysigt, men jag önskar att jag hade kunnat stanna hemma med honom och fira hela dagen. Men icke. Jobb fick det bli!


Nyvaken men glad 25åring..

Jag fick som tur var gå lite tidigare från jobbet så att jag kunde hjälpa Lukas med maten. På kvällen vankades det nämligen släktkalas här hemma och vi skulle bjuda på paj och bakpotatis med olika röror till, sallad och baguetter. Det blev lite stressigt, men vi hann bli klara med allt innan gästerna anlände. 12 personer var vi sammanlagt, det är helt otroligt att vi fick plats här hemma. Men maten blev god och uppskattad!
Efterrätt fanns det också. Jag hade gjort en morotskaka, Lukas mamma en tårta och så kom Lukas syster med muffins också. Jag försökte ta ett mummigt kort på smaskkalaset men det ser inte lika frestande ut som det var.(Nytt ord, smaskkalas?)



Klockan halv 2 kom vi i säng, så idag har jag varit lite trött. Men det var en lyckad kväll!
Idag har jag jobbat och direkt när jag kom hem var jag tvungen att göra en inlämninguppgift till min ena kurs. Det var inte så peppande. Men nu är den klar och inskickad så nu kan jag börja njuta av denna söndagskväll.

Förövrigt har jag fortfarande asont i halsen trots all echinaforce :( Kliar och bränner och är allmänt obekvämt.
Så imorgon får jag stå över boxen. Skit också.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0