irriterad

alltså, det är ju nåt med denna dära melodifestivalen som alltid lyckas få mig irriterad alltså. Här kommer en summering av gårdagens semi.

Idag vill jag ta upp det här med landsförrädare!!

Det är INTE okej som svensk att ställa upp för något annat land, på något sätt!! Varför vill man ens det??? Hur kul är det att se dom där Rångedal bröderna eller vad sjutton dom nu heter, i Rysslands tävlingsbås?Eller att svenskar har skrivit låten, gjort dansen, dansar i bakgrunden eller sjunger i bakgrunden. INTE OKEJ. Okej, dansa i bakgrunden är väl på ett sätt okej....fast bara nästan. Det värsta jag vet är när det är svenskar som skrivit låten, eller när det är en svensk som framför det. Då blir jag så arg så jag inte vet vart jag ska ta vägen.

En annan sak som inte är okej är Englands bidrag. Det är ju för fan BLUE som är deras bidrag!Hallå??? Inte okej??? Dom har ju fans över hela världen. Nästa år kan la vi skicka Roxette eller ABBA eller Ace of Base (haha) eller nåt då så får vi se vad folk tycker om det.
Tur att dom inte skickade Take That i alla fall, då hade jag ju mot min vilja vart tvungen att rösta.

Aja. Låtarna igår var inte SÅ fruktansvärda (fast jag tycks vara den enda som tycker så). Jag brukar annars vara väldigt kritisk till det. Kanske var det för att jag förtärde ett glas vin samtidigt och att detta gjorde mig mer ödmjuk. Vem vet.
Tyckte i alla fall att Albanien kunde fått gå vidare, men det gjorde dom ju inte. Att Grekland och Island gick vidare är ju ett skämt. Resten helt ok. Förutom Ryssland som snackat skit om sverige och som hela deras bidrag är svenskt. Ni kan nog gissa vad jag tycker om Rysslands bidrag.

Nu håller jag bara tummarna för Sverige på torsdag!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Vi har ju skickat ABBA en gång redan ;-)

skulle vi vart diskade då med?

2011-05-12 @ 00:29:35
URL: http://envuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0