Jag söker er kunskap


Både jag och Lukas är sugna på att bli lite mer hälsosamma i vår matlagning. Det är bara det att det är så svårt att hitta tips på nyttig mat som inte riktar sig till folk som vill gå ner i vikt... Både jag och Lukas ligger ju på gränsen till underviktiga och vill INTE gå ner i vikt, men bara vara lite mer hälsosamma... Har ni nåt tips på vad bra mat är då?
Berätta om ni vet vad det innebär är ni snälla. Tallriksmodellen vet jag redan om, men vill veta lite mer specifikt..
Vill ju börja sköta om min stackars kropp som är uppbyggd på götta och läsk (samt en del öl...).

Får se vad vi får med oss hem ifrån storhandlingen.
Nu blir det en kopp kaffe för att samla kraft inför detta.

Kommentarer
Postat av: Martina

Ät på samma tidpunkt - frukost, lunch och middag. (Jag äter ju även ett stadigt mellanmål) Blev ju lite mer besatt av att äta nyttigt sen jag blev gravid o det är ju just talriksmodellen. Vi försöker äta fisk 1-2 ggr i veckan, variera liksom mellan fisk, kött, kyckling o veggie. Men ja jag är ju inte hälsan själv direkt men jag tror mesg på varierande o äta regelbundet.

2011-11-16 @ 21:23:13
URL: http://envuxen.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Det viktiga är att undvika sötsaker såsom godis, läsk, kakor, chips, etc. Vill du sedan öka en aning i vikt så handlar det enbart om att vända på viktminskningsidéen och istället äta mer vid varje måltid.

2011-11-17 @ 08:58:33
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0