NIX

Nu är jag så trött på alla satans telefonförsäljare som ringer mig varje dag. Brukar förvisso inte svara för jag förstår ju vad det handlar om, men ändå. Nyss ringde det från nåt företag i Barcelona. Nej, jag tänker inte svara (gott med vemringde appen i telefonen som visar det!). Boxer ringer mig var och varannan vecka, nåt fondval, nån modell-för-en-dag grej osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv.

Så nu tänkte jag att jag skulle fixa NIX. Det var ju det alla sa till mig när jag jobbade med telefon-marknadsföring. "Men hallå! Vi har NIX! Du får inte ringa oss!" (Det gäller inte med marknadsföring ska jag bara tillägga) I alla fall. Så jag går ut på hemsidan och så står det att man inte kan spärra sitt mobiltelefonnummer?? Vad är detta?

Det stod också att detta var för att företagen inte får ringa till mobiltelefoner och tracka, men det gör dom ju ändå. SUCK. Ringer dom även om man inte har registrerat nr? För det borde väl kunna fixas? Eller?

Jaja. Måste återgå till plugget nu.
Vi tvättar dessutom idag, också, så det är spring upp och ner en gång i timmen. Trots att jag pluggat sen åtta i morse känns det inte som jag får nåt gjort. Det enda som håller mig vid gott mod just nu är att det är Bonde söker fru ikväll, haha!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jobbigt med försäljare som ringer hela tiden!

Vi har Nix och det ringer inte lika mycket till oss längre. Men om man har varit kund hos ett företag, tex Boxer eller någon tidning eller så, så går dom förbi nix-spärren.

Däremot stämmer det att man inte kan "nixa" sin mobil.

Både Anders och jag har registrerade nr och det har nog bara ringt totalt 4, kanske 5 försäljare till oss på våra mobiler.



Kram kram!

2011-12-01 @ 16:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0