souvenir



David har varit i Sri Lanka och köpte med sig fina souvenirer hem till mig och Luke. Jag fick denna söta elefant och en fin topp, så snällt och omtänksamt av honom tyckte jag! Nu står elefanten så fint på hyllan i vardagsrummet här hemma.

Ikväll efter träningen lagade jag och Lukas tvättäkta svensson mat: köttbullar, potatis och brunsås. Jag har faktiskt inte lagat köttbullar på 13 år. Fick stora men efter köttbulleprovet i hemkunskapen, där allt gick åt helskotta på många sätt och vis. Sedan dess har jag tänkt att det är ett för svårt projekt för mig, att jag inte kan göra köttbullar helt enkelt. När jag dessutom har en mamma som är köttbulledrottning har jag även tänkt att jag aldrig kommer kunna göra lika goa som hennes.
Men! Nu ska ni få höra. Vi följde mammas recept, nästan fullt ut i alla fall, och även om det inte smakade exakt som mammas så blev dom riktigt lyckade och över förväntan!! Jag kunde känna att det var mammas köttbullar på nåt sätt i alla fall. NÖJD!
Nu kan jag föra släktbullarna vidare. Bra. Allt annat vore ju katastrof. Unegär som mormors goa brunsås som vi aldrig kommer få sörpla i oss igen :(

Nu blir det snart läggdags, ska försöka följa med Lukas till skolan imorgon kl 8, kan bli svårt.
Adios meine freunden.

Kommentarer
Postat av: Martina

Du får komma på en egen brunsås, men jag vet vad du menar, mormor gjorde en såååå god kanelbullefyllning. Seriööööst va god den va, men går liksom inte att återskapa. Typ med vanilj i...



Ja vist är J underhållande. Och mogen ;-)

2011-11-30 @ 11:28:48
URL: http://envuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0