Ett miljonklipp

Ingen har väl undgått nyheten om den kidnappade miljonären. Jättehemskt såklart, och jag vill inte vara okänslig på nåt sätt, men jag kan inte undgå att chockas av en liten aspekt i historien.

Hur kunde kidnapparna köpa detta hus för 50 000 kr??

Bild lånad från aftonbladet

Fattar ni hur sjukt det är? Jag hade själv kunnat köpa det, så billigt är det. Tänk att köpa det och renovera upp?? Sen hade man kunnat sälja det för miljoner. Nu kanske det ligger på en plats där ingen vill ha ett hus och att det är därför det var så billigt....men ändå. Hade det legat här i närheten hade jag köpt det direkt.

Om ni gillar renovering rekommenderar jag Property ladder-Mardrömsprojektet, eller vad det nu heter. Programledaren och hennes man köpte detta hus för typ 4,5 miljoner kronor



Det är inte heller nånting! Det är verkligen inte pengar jag har, men ändå, ett "hus" med 90 (!) rum för 4,5 miljoner. Som sagt, det går på 8an eller 9an om ni vill se hur det går när dom ska renovera detta på ett halvår. Har gått på SVT innan så jag har sett det förr, men tycker det är otroligt faschinerande. 

Känner att jag ska lämna in en lottorad eller två på onsdag........


Kommentarer
Postat av: Yster

Pluggandet går bra förstår jag ;) Jag måste erkänna att jag är precis lika okänslig som du är. Började fundera på vilka hus här i närheten som kan tänkas vara så billiga...

2012-01-09 @ 11:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0